Top Ad 728x90

Wednesday, June 24, 2020

7 tips om gezond te blijven, hoewel beperkt budget

7 tips om gezond te blijven, hoewel beperkt budget

7 tips om gezond te blijven, hoewel beperkt budget

Gezond eten is een van de factoren om de conditie van het lichaam te behouden. niet zelden geven mensen veel geld uit om op verse ingrediënten te jagen. Tijdens deze pandemie moeten we onze financiën echter echt plannen, zodat ze niet in de min lopen.

Als het budget beperkt is, slaan we soms gezond voedsel over en worden we gedwongen noodles te eten. In feite kun je nog steeds echt het beste krijgen, zolang je de financiën maar ook het soort voedsel kunt beheren. Hoe doe je? Kom op, overweeg de volgende tips!

1. Kook zelf en plan een week een maaltijdmenu
Het eerste dat u moet doen, is besluiten om zelf te koken en een menuplan te maken. U kunt beginnen door naar de inhoud van de koelkast te kijken en deze vervolgens aan te passen met eenvoudige ingrediënten en seizoensgroenten. Seizoensgroenten zijn meestal in grote hoeveelheden verkrijgbaar tegen relatief goedkopere prijzen. Koop geen broccoli als het geen seizoen is, want je krijgt er alleen maar extra geld voor uit.

Maak een boodschappenlijst en controleer of de ingrediënten die je wilt kopen te duur zijn.

2. Kook in grote porties
Als je graag naar Koreaanse drama's kijkt, heb je natuurlijk het deel van het eten gezien dat ze aan de eettafel serveren. Ze koken meestal in grote porties, bewaren het in de koelkast en verwijderen het dan met mate tijdens het eten.

Geloof het of niet, naast tijdwinst kan koken in grote porties geld besparen. Je verhongert bijvoorbeeld na het werk, maar bent te moe om te koken. Het eerste waar u aan denkt, is het kopen van verwerkt voedsel. Als je maar bijgerechten hebt, hoef je alleen rijst te koken tijdens het baden. Efficiënter en ook gezonder dan instant noodles maken, toch?

Indien vrij, kunt u droge bijgerechten zoals tempeh of serundeng in grote hoeveelheden bereiden en in een gesloten bak bewaren. Bijgerechten zoals deze kunnen langer meegaan en de voeding beter aanvullen dan instant noodles.

3. Kook een keer per dag
Het is misschien moeilijk, maar één keer per dag koken zal je efficiënter maken. Het hebben van meer voedselvoorraden zal de wens om te snacken of eten te kopen als je honger hebt, minimaliseren. Waarom? Ja, omdat ze medelijden hebben als het gekookte voedsel uiteindelijk wordt verspild.

Bovendien bespaart het tijd besparen en houdt u zich aan de menuplanning als u niet opgewonden bent.

4. Verminder het kopen van snacks
Snacksoorten chips of gebottelde dranken krijgen meestal extra smaakstof of zoetstof. Behalve niet goed voor de gezondheid, is dit soort tussendoortje ook niet gezond in de zak. Stel je voor, de prijs van een fles sinaasappeldrank met oren is minstens Rp. 5 duizend. Met dat soort geld kun je twee trossen groenten krijgen die veel gezonder zijn.

De indruk is gierig, maar onthoud dat onze prioriteit nu is om gezond te eten met een beperkt budget. Als je niet wilt dat de zak barst, moet de verleiding van een fles sinaasappeldrank worden gepasseerd.

5. Kies goedkopere eiwitten
Zeevis is gezond, rundvlees is van hoge kwaliteit, maar beide ingrediënten zijn duurder dan eieren en kippenvlees. Plantaardige eiwitten zoals soja zijn zelfs nog vriendelijker. Je kunt tempeh proberen met eieren of een beetje ansjovis in één menu.

Of probeer vegetariër te zijn als u echt kosten wilt besparen.

6. Voeg calorieën toe met rijst en bonen
Groenten en fruit zijn misschien goedkoop, maar soms heb je geen calorieën als je alleen op deze twee soorten voedsel vertrouwt. Met de tips kunt u de calorie-inname verhogen door het aandeel rijst en bonen te vergroten.

Eet geen noedels met rijst, want het geeft je geen zinvolle voedingsvariatie. Probeer bruine rijst voor een gezondere keuze. De toevoeging van bonen voegt een beetje vezels en smaak toe, zodat je je verzadigd en voldaan kunt voelen.

7. Koop geen koffie of drankjes in het café
De reden is duidelijk: behandel het café om duurder te rekenen en uw uitgaven zullen instorten. Als je extra cafeïne nodig hebt, probeer dan je eigen koffie mee naar huis te nemen. Of, als het zakje koffie met extra koffie voor een betere smaak en ook de suikerinname vermindert.

Dit zijn enkele tips die u kunt doen om ondanks een beperkt budget gezond te kunnen eten. Hopelijk is dit nuttig. Als je nog andere tips hebt, kun je deze in de opmerkingenkolom schrijven om met anderen te delen.

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90