Top Ad 728x90

Wednesday, June 24, 2020

7 veilige manieren om de dikke darm te reinigen om de spijsvertering soepel te houden

7 veilige manieren om de dikke darm te reinigen om de spijsvertering soepel te houden

7 veilige manieren om de dikke darm te reinigen om de spijsvertering soepel te houden

De menselijke darm is ongeveer 1,5 meter lang, maar door zijn grootte hebben de meeste mensen weinig aandacht voor hun darmen. In feite is de darm een ​​van de organen in het spijsverteringsstelsel die een belangrijke rol speelt in het dagelijks leven. Daarom kun je het niet negeren. Hier zijn 7 manieren waarop u uw dikke darm schoon en gezond kunt houden.


1. Voeg vitamine C toe aan uw dieet
Vitamine C, gevonden in veel groenten en fruit. Volgens een onderzoek uit 2015 kan vitamine C de dikke darm helpen reinigen. Het eten van voedsel zoals boerenkool, broccoli, aardbeien en citroensmoothies kan de algehele gezondheid van de dikke darm helpen behouden.

2. Profiteer van probiotica die de darmen kunnen beschermen
Probiotica kunnen darmkanker helpen voorkomen en behandelen. Probiotica zijn goede bacteriƫn die ontstekingen kunnen stoppen en de consistentie van stoelgang kunnen vergroten. Twee spijsverteringsfuncties die verband houden met de dikke darm. Hoogwaardige probiotica worden aangetroffen in gefermenteerde voedingsmiddelen zoals yoghurt, appelazijn, kimchi, miso, kombucha en verschillende soorten kaas.

3. Eet meer voedingsmiddelen die resistent zetmeel bevatten
Resistent zetmeel wordt aangetroffen in plantaardig voedsel zoals aardappelen, rijst, bonen, groene bananen en zaden. Deze voedingsmiddelen kunnen een gezonde dikke darm bevorderen door de darmmicroflora te vergroten. Een review in 2013 wees uit dat het eten van voedsel dat resistent zetmeel bevat het risico op darmkanker kan verminderen.

4. Drink meer mineraalwater
Een lage vochtinname is een veelvoorkomende oorzaak van obstipatie. Dus elke dag 1,5 tot 2 liter water drinken kan dit probleem voorkomen. Een andere manier om aan de vochtinname van uw lichaam te voldoen, is door groenten en fruit met een hoog watergehalte te consumeren, zoals komkommers, courgette, selderij, tomaten, meloenen en aardbeien.

5. Zorg ervoor dat u vezelrijk voedsel eet
Vezelrijke voedingsmiddelen hebben een effect op het verminderen van het risico op darmkanker. Bovendien wordt vezelrijk voedsel "goed" bacterieel voedsel in de darmen dat ontstekingen helpt verminderen en spijsverteringsstoornissen verbetert, zoals het prikkelbare darm syndroom, de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa. Sommige vezelrijke voedingsmiddelen die de darmen gezonder kunnen maken, zijn frambozen, sperziebonen, broccoli, linzen, noten en volle granen.

6. Drink kruidenthee
Kruidenthee is handig voor het reinigen van de dikke darm in het lichaam. Volgens onderzoek van Australische onderzoekers is er een verband tussen kruidentheeconsumptie en een lager risico op darmkanker. Laxerende kruiden zoals psyllium, aloƫ vera en marshmallow-wortel kunnen constipatie helpen voorkomen. Zorg er echter voor dat u met uw arts praat voordat u het drankje gaat proberen. Omdat soms de kruiden gevaarlijk kunnen zijn.

7. Drink warme zoutwateroplossing
Zout water kan de dikke darm reinigen in combinatie met bepaalde yogahoudingen. Probeer het elke ochtend voor het ontbijt. Meng 2 theelepels zeezout of Himalayazout in een glas warm water. Drink snel en herhaal het proces ook 's nachts.

Dus jongens, heb je de zeven bovenstaande methoden geprobeerd om je dikke darm te reinigen? Of is er een andere manier om het te doen? Deel in de reacties hieronder!

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90