Top Ad 728x90

Sunday, June 21, 2020

8 eenvoudige manieren die het uithoudingsvermogen kunnen vergroten

8 eenvoudige manieren die het uithoudingsvermogen kunnen vergroten

8 eenvoudige manieren die het uithoudingsvermogen kunnen vergroten

Te midden van de huidige COVID-19-pandemie zijn het behoud van netheid en sociale afstand belangrijke dingen die in het dagelijks leven moeten worden toegepast. Jezelf vertrouwd maken met een gezonde levensstijl kan op zijn minst een van de preventieve stappen zijn om jezelf te beschermen tegen de verspreiding van het virus.

Uithoudingsvermogen is een belangrijk aspect voor ons om te voorkomen dat we gemakkelijk worden aangevallen door verschillende soorten ziekten. Rapporterend van Healthline en Backfit Health, hier zijn eenvoudige stappen die we thuis kunnen toepassen om het uithoudingsvermogen te vergroten.

1. Het consumeren van plantaardige voedingsproducten
Natuurlijk zijn we bekend met plantaardig voedsel. Voorbeelden van plantaardig voedsel zoals fruit, groenten, zaden en noten die rijk zijn aan voedingsstoffen en antioxidanten, kunnen schadelijke ziekteverwekkers afweren.

Volgens vezels van Healthline zullen de vezels in plantaardig voedsel microbiomen of gezonde bacteriën in de darm voeden. Als het darmmicrobioom sterk is, kan het het uithoudingsvermogen vergroten en voorkomen dat ziekteverwekkers het spijsverteringskanaal binnendringen.

2. Eet gefermenteerd voedsel
Gefermenteerde voedingsmiddelen bevatten goede bacteriën, probiotica genaamd, die het spijsverteringskanaal vullen. Yoghurt is een van de voedingsmiddelen die rijk zijn aan probiotica die we kunnen consumeren om het uithoudingsvermogen te vergroten.

In een onderzoek onder 152 mensen die met rhinovirus waren geïnfecteerd, hadden degenen die aanvullende probiotische bifidobacterium animalis kregen gedurende 28 dagen een positieve respons op immuniteit en lagere virale niveaus in hun neusslijm.

3. Gezond vet eten
We kunnen een gezond vetgehalte vinden in zalm of olijfolie. Van beide voedingsmiddelen wordt aangenomen dat ze de immuunrespons van het lichaam op ziekteverwekkers verhogen door ontstekingen te verminderen.

Olijfolie met ontstekingsremmende eigenschappen kan het lichaam helpen bij het bestrijden van schadelijke bacteriën en virussen. Bovendien kan het worden geassocieerd met een verlaagd risico op diabetes type 2 en hartaandoeningen.

4. Verminder suiker
Het verminderen van de suikerinname kan ontstekingen minimaliseren en u helpen af ​​te vallen, zodat het goed is voor de gezondheid. We moeten tenminste de suikerinname verminderen tot 5 procent van de dagelijkse calorieën.

Aangezien suiker het meest waarschijnlijk bijdraagt ​​aan het risico op obesitas en de ongunstige invloed op het immuunsysteem, is het goed om ervoor te zorgen dat de suiker niet te veel is voordat je het consumeert. Een cultuur van gezond leven om het uithoudingsvermogen te vergroten, kan worden gestart met eenvoudige stappen om het suikerverbruik te verminderen.

5. Zorg ervoor dat het lichaam gehydrateerd blijft
Houd er rekening mee dat hydratatie niet altijd wordt geassocieerd met de bescherming van het lichaam tegen ziektekiemen of virussen. Door uitdroging te voorkomen, komt echter de algehele gezondheid ten goede.

Om uitdroging te voorkomen, kunnen we elke dag voldoende drinken. Het aanbevolen water zonder toevoeging van suiker en zonder calorieën.

Als vuistregel geldt: drink als je dorst komt en stop met drinken als je denkt dat je geen dorst hebt. Een persoon heeft mogelijk veel vocht nodig als hij intensief traint, in een warm klimaat leeft of buiten werkt.

6. Genoeg slaap
Slaapactiviteit en uithoudingsvermogen zijn nauw met elkaar verbonden. Het feit dat de slaapkwaliteit niet goed is, zal een ongunstig effect hebben dat vatbaar is voor ziekten.

Volwassenen wordt geadviseerd om 7 uur te slapen, tieners hebben 8 tot 10 uur nodig, terwijl kinderen inclusief baby's tot 14 uur slaap nodig hebben. Slapen in een donkere kamer, een slaapmasker gebruiken en elke nacht volgens schema slapen, kan worden toegepast op een slaap van hogere kwaliteit.

7. Lichte oefening
Studies tonen aan dat één lichte oefensessie de effectiviteit van vaccins kan verhogen bij mensen met een aangetast immuunsysteem.

Regelmatige en lichte lichaamsbeweging kan ontstekingen verminderen en de immuuncellen van het lichaam helpen om regelmatig te regenereren. We kunnen lichte sportactiviteiten doen, zoals fietsen, joggen, zwemmen en stevig wandelen. We zouden tenminste 150 minuten per week lichte sportactiviteiten moeten doen.

8. Laat stress je niet storen
Stress en angst zijn twee dingen die moeten worden vermeden om het uithoudingsvermogen te vergroten. Vooral stress vanuit een langdurig psychologisch standpunt onderdrukt de immuunrespons, vooral bij kinderen.

Bovendien kan langdurige stress de ontsteking doen toenemen en de immuuncelfunctie beïnvloeden. We kunnen yoga-activiteiten, meditatie en andere praktijken doen die verband houden met stressmanagement om stress te beheersen die niet goed is voor de gezondheid.

Het ten goede veranderen van levensstijl kan een positieve bijdrage leveren aan de gezondheid. Een van hen door de 8 manieren hierboven te volgen!

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90