Top Ad 728x90

Friday, June 19, 2020

8 effectieve manieren om diabetes te voorkomen

8 effectieve manieren om diabetes te voorkomen

8 effectieve manieren om diabetes te voorkomen

Diabetes is een ziekte die in het thuisland vrij veel voorkomt. Op basis van gegevens van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) waren er in 2000 8.426.000 diabetici in Indonesië. Verwacht wordt dat dit aantal in 2030 zal toenemen tot 21.257.000!

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Hier zijn enkele dingen of gewoonten die u zo vroeg mogelijk moet kennen en die u moet gebruiken als methode of manier om diabetes te voorkomen. Laten we het uitzoeken!


1. Verminder de consumptie van suiker en koolhydraten
Niet voor niets wordt diabetes diabetes of diabetes genoemd. Omdat voedingsmiddelen met veel suiker en koolhydraten het risico op diabetes kunnen verhogen! Deze voedingsmiddelen kunnen de bloedsuikerspiegel verhogen, wat de alvleesklier stimuleert om insuline aan te maken, een hormoon dat ervoor zorgt dat suiker uit de bloedbaan komt en de lichaamscellen binnendringt.

Echter, voor mensen die de pre-diabetes fase doormaken, zijn de lichaamscellen resistent tegen insuline, waardoor de suikerspiegel hoog blijft. Ter compensatie produceert de alvleesklier meer insuline en probeert het de bloedsuikerspiegel te verlagen.

Indien langdurig, kan deze aandoening de opkomst van diabetes type 2 veroorzaken, weet u! Verminder voedsel met veel koolhydraten zoals witbrood, pasta en rijst. Wees ook verstandig bij het consumeren van frisdrank, ontbijtgranen, gekonfijt fruit tot koekjes.

2. Train regelmatig
Oefening is goed voor je gezondheid. Dit geldt ook om diabetes te voorkomen. Onderzoek op de Health Line-pagina zegt dat lichaamsbeweging de insulinegevoeligheid kan verhogen tussen 51-85 procent. We kunnen verschillende soorten trainingen proberen, variërend van aerobics, intervaltraining met hoge intensiteit tot krachttraining.

Een andere studie zegt dat door elke week meer dan 2000 calorieën te verbranden, de prestaties van insuline in het lichaam kunnen worden gemaximaliseerd. Zoals we weten, kunnen diabetici geen insuline produceren volgens de behoeften van het lichaam. In feite kunnen de lichaamscellen zonder insuline glucose niet opnemen en verwerken tot energie.

3. Vervang zoete dranken door mineraalwater
Zuiver water is 's werelds eerste en belangrijkste medicijn, zo luidt het gezegde. Ja, wat kan water niet doen? Mineraalwater speelt ook een cruciale rol bij het voorkomen van diabetes, weet je. Niet geloven?

Een onderzoek onder 2.800 mensen met een risico op diabetes bewees ook dat degenen die meer dan 2 porties suikerhoudende dranken consumeerden, het risico op diabetes type 2 met maar liefst 20 procent verhoogden. Ondertussen kan een stijgend waterverbruik de bloedsuikerspiegel onder controle houden en de insulinerespons voor het lichaam verhogen. Dus begin vanaf nu meer water te drinken!

4. Gewichtsvermindering geeft een groot effect
Gewichtsverlies draagt ​​blijkbaar bij aan het diabetesrisico. Volgens de Health Line-pagina hebben mensen met overgewicht en obesitas overtollig visceraal vet, dat zich in het midden van het lichaam bevindt. Dit vet verhoogt de ontsteking en insulineresistentie, wat het risico op diabetes aanzienlijk kan verhogen.

Op basis van onderzoeken bij 1.000 mensen wordt elke 1 kg lager het risico op diabetes met 16 procent verlaagd. Ondertussen, volgens de Diabetes.co.uk-pagina, kan het verliezen van 5 procent van het lichaamsgewicht en uitgebalanceerd door regelmatige lichaamsbeweging het risico op diabetes type 2 tot 50 procent verminderen. Het is toch goed?

5. Stoppen met roken vermindert het risico op diabetes
Hoeveel ziekten door roken worden veroorzaakt, telt niet mee. Diabetes is daar een van. Het bewijs, onderzoek toont aan dat roken het risico op diabetes met 44 procent verhoogt en naar 61 procent springt als er meer dan 20 sigaretten per dag worden gerookt! Vreselijk, hè?

Natuurlijk kun je stoppen met deze slechte gewoonte. Onderzoek toont aan dat na vijf jaar stoppen met roken het risico op het ontwikkelen van diabetes met 13 procent wordt verminderd. Maar als je wilt stoppen met roken, doe dat dan geleidelijk.

Omdat stoppen met roken ervoor zorgt dat we wegrennen van te veel eten en het risico lopen om aan te komen, volgens de Medical News Today-pagina.

6. Eet voedingsmiddelen met veel vitamine D.
Je bent wat je eet. Bij het eten moet aan uw dagelijkse voedingsbehoeften worden voldaan. Onder meer de behoefte aan vitamine D. Uit onderzoek blijkt dat mensen bij wie de vitamine D niet wordt vervuld, het risico op diabetes verhogen. Het vitamine D-gehalte in het bloed bedraagt ​​ten minste 30 ng / ml.

Health Line-pagina vermeldt dat met voldoende vitamine D het risico op diabetes met 43 procent wordt verlaagd. Vitamine D zorgt ervoor dat de cellen die insuline produceren, toenemen, de bloedsuikerspiegel normaal wordt en het risico op diabetes aanzienlijk wordt verminderd.

Voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine D zijn onder meer kabeljauwolie, zalm, sardines en tonijn, eieren, sojamelk, runderlever, champignons, melk, garnalen, oesters tot sojaproducten zoals tofu en tempeh. Veel keuzes, toch?

7. Ga op een keto-dieet
Er zijn verschillende soorten diëten in deze wereld, maar het keto-dieet zal naar verwachting het risico op het ontwikkelen van diabetes verminderen. Ter info, het keto-dieet wordt gedaan door overtollige koolhydraten en suiker te vermijden en vervolgens te vervangen door voedingsmiddelen die gezonde vetten en eiwitten bevatten. Het vetverbruik wordt met 60-70 procent verhoogd, terwijl de inname van koolhydraten wordt verlaagd tot slechts 5 procent.

Suiker in koolhydraten veroorzaakt diabetes, dus het verminderen ervan is de juiste keuze. Het keto-dieet kan de bloedsuikerspiegel op peil houden en het lichaam helpen vet te verbranden, volgens de Medical News Today-pagina.

8. Minimaliseer de consumptie van bewerkte voedingsmiddelen
Lange tijd zijn verwerkte voedingsmiddelen in verband gebracht met bepaalde ziekten. Onder hen hartaandoeningen, obesitas en diabetes. Studies die op de Health Line-pagina zijn gepubliceerd, tonen aan dat bewerkte voedingsmiddelen uw risico op het ontwikkelen van diabetes tot 30 procent kunnen verhogen.

Ondertussen, als we verpakt voedsel dat rijk is aan plantaardig voedsel verminderen, kunnen geraffineerde granen en additieven het risico op diabetes verminderen. Dus wen aan gezond eten, ja! Eet ook veel groenten en fruit. Gezond eten, gezond jij!

Dat zijn enkele effectieve manieren om diabetes te voorkomen, behalve dat je het zo vroeg mogelijk moet weten voordat het te laat is, laten we het doen

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90