Top Ad 728x90

Saturday, June 20, 2020

9 van de meest effectieve manieren om af te vallen zonder te hoeven sporten

9 van de meest effectieve manieren om af te vallen zonder te hoeven sporten


9 van de meest effectieve manieren om af te vallen zonder te hoeven sporten

Wanneer je het woord 'slank' of 'afvallen' hoort, is wat we ons meestal voorstellen een wanhopige oefening, een dieet waarbij we onze eetlust moeten aanhouden of zelfs een verscheidenheid aan gekookt en rauw voedsel waardoor we ons slecht voelen.

Vanwege het gewicht van de strijd om lichaamsvet te verminderen, voelen veel mensen zich hopeloos en geven ze halverwege hun dieet op.

Meestal voelen mensen zich eerst 'bang' wanneer ze worden geconfronteerd met een trainingsdoel om calorieën te verbranden. Zelfs zonder lichaamsbeweging kun je zelfs afvallen door middel van referenties die uit verschillende bronnen zijn samengevat.

Hier zijn enkele methoden of manieren om effectief af te vallen zonder te hoeven oefenen, die u kunt proberen toe te passen. Benieuwd naar wat? Bekijk het meteen!

1. Kauw langzaam op voedsel
De hersenen hebben tijd nodig om voedsel te verwerken totdat het voldoende en vol aanvoelt. Langzaam kauwen op voedsel kan de verzadiging vergroten, zodat u genoeg zult voelen met slechts kleine porties.

2. Gebruik een klein bord
Aangenomen wordt dat eten met een klein bordje onze hersenen bedriegt, alsof we meer eten.

Aan de andere kant geven grote borden de hersenen de perceptie dat het voedsel dat we nemen klein is vanwege de grootte en plaatverhouding. Dit is wat ons dol maakt op het toevoegen van meer, keer op keer.

3. Eet meer eiwitten
Eiwitten hebben een krachtig effect op onze eetlust. Eiwit, dat veel voorkomt in vlees, geeft een vol gevoel, vermindert de honger en helpt je de calorie-inname te verminderen. Dit komt omdat eiwitten die verschillende hormonen in ons lichaam beïnvloeden, waaronder ghreline en GLP-1.

4. Houd 'junk' voedsel uit het zicht
MSG-snacks, frisdranken, chocolaatjes, snoep en verschillende koekjes en frites moeten buiten het zicht worden gehouden. Als je het nog steeds bewaart, het in de kast legt of alles weggooit, want zolang ze nog om je heen zijn, zul je het moeilijk vinden om de drang te weerstaan ​​om er niet aan te snacken.

De vezel, viskeuze vezel genoemd, is zeer effectief voor gewichtsverlies vanwege zijn geleigenschappen bij het ontmoeten van water.

Deze gel kan de maag vullen en het duurt lang voordat het door het lichaam wordt opgenomen, zodat het honger vasthoudt.

Inbegrepen in deze stroperige vezels zijn noten, tarwe, asperges, sinaasappels en lijnzaad.

6. Drink veel water
Drinkwater is ongetwijfeld de doeltreffendheid ervan voor de gezondheid, inclusief voor gewichtsverlies.

Een studie zegt dat volwassenen die 30 minuten voor het eten een halve liter water drinken, hun eetlust verminderen en ervoor zorgen dat ze minder calorieën eten.

7. Eet rustig zonder tussenkomst van elektronische objecten
Volledig geconcentreerd op wat wordt gegeten, kan het de hoeveelheid voedsel die we eten verminderen.

Mensen die eten terwijl ze televisie kijken, spelletjes spelen op een computer of smartphone, negeren vaak wat ze eten en genieten er niet echt van.

Als gevolg hiervan zal hij meer eten dan het bedrag dat zou moeten worden behaald als hij niet met volledige concentratie eet.

8. Eet met een rood bord
Een uniek feit vinden psychologen dat het bord in rood de eetlust kan verminderen dan witte of blauwe borden. Naar verluidt wordt de bekende rode kleur geassocieerd met de hersenen als een teken van 'stop' of andere waarschuwingen, dus de hersenen gaan ervan uit te stoppen met eten.

9. Zorg voor voldoende slaap en vermijd stress
Het lijkt misschien niet gerelateerd, maar het blijkt dat voldoende slaap en stress een verband hebben met eetlust en gewicht. Slaapgebrek kan de hormonen leptine en ghreline in het lichaam verstoren. Deze twee hormonen reguleren de eetlust.

Terwijl cortisol, dit hormoon dat sterk zal toenemen als we gestrest zijn. Als deze hormonen uit balans zijn, heb je honger en wil je ongezond eten om jezelf te 'bevredigen'. Dus, wil dun zijn, blijf niet de hele nacht wakker en stress het!

Dat zijn nu 9 tips of manieren om af te vallen zonder lichaamsbeweging die je kunt proberen. Zelfs als je niet van sport houdt, maar het zou leuk zijn om je lichaam in beweging te houden, ook al is het maar een lichte wandeling door het huis.

0 comments:

Post a Comment

Top Ad 728x90