Deze 7 voedingsmiddelen kunnen uw nachtmerrie blijken te zijn

Deze 7 voedingsmiddelen kunnen uw nachtmerrie blijken te zijn


Deze 7 voedingsmiddelen kunnen uw nachtmerrie blijken te zijn

Horrorfilms kijken, drugs gebruiken en stress kunnen nachtmerries veroorzaken. Maar wist je dat de snacks die we eten voordat we gaan slapen, van invloed kunnen zijn op het soort dromen dat we 's nachts hebben?

Nadat u weet welk voedsel nachtmerries kan veroorzaken, zult u zeker twee keer nadenken als u 's nachts wilt snacken voordat u naar bed gaat.

1. Taart
Sinds onze kindertijd is ons verteld dat snacken op suikerhoudend voedsel voor het slapengaan een slecht idee is. We weten dat suiker het risico op gewichtstoename, hartaandoeningen, diabetes en kanker kan verhogen. Cakes kunnen ook nachtmerries veroorzaken.

In een studie gepubliceerd in Frontiers in Psychology, meldde 31 procent van de onderzochte respondenten vreemde dromen na het eten van voedsel zoals gebak. Deze zoete voedingsmiddelen kunnen de droomvorming tijdens de REM-slaapfase (Rapid Eye Movement) veranderen.

Daarom moet je voor het slapengaan uit de buurt blijven van taarten. Zorg dus dat je tenminste zes uur voor het slapen gaan taart eet.

2. Kaas
In dezelfde eerder genoemde studie had melk het hoogste percentage nachtmerries. Bijna 44 procent van de respondenten meldde verontrustende dromen na het consumeren van kaas en andere zuivelproducten.

In 2005 bracht de British Cheese Board een studie uit waarin kaas werd gekoppeld aan nachtmerries. Dit onderzoek is in feite uitgevoerd om de mythe te verdrijven dat kaas nachtmerries kan veroorzaken. De studie gebruikte verschillende soorten kaas en sommige kazen bleken vreemde dromen op te wekken en voelden echt aan.

3. Pittige saus
Er is een mythe dat pittig eten en pittige saus nachtmerries veroorzaken, en je hebt het misschien meegemaakt. Volgens het laatste onderzoek is het gerucht inderdaad waar.

Een studie gepubliceerd in Frontiers in Psychology laat zien dat mensen die pikante saus gebruiken voordat ze gaan slapen, moeilijk in slaap kunnen vallen en gespannen dromen hebben. Pittig eten verandert de lichaamstemperatuur waardoor de droomvorming verandert.

Uit onderzoek van een universiteit in Australië blijkt ook dat pikante saus het slaappatroon verstoort. Deelnemers aan dit onderzoek kregen tijdens hun diner pikante saus en mosterd. De saus verlengt de totale tijd dat ze wakker zijn, waardoor ze gaan slapen en nachtmerries krijgen.

Pittige saus kan de lichaamstemperatuur verhogen, waardoor de hersenactiviteit wordt verstoord en er uiteindelijk nachtmerries kunnen ontstaan. Deze nachtmerrie zal je meer laten zweten dan bij het snacken met pikante saus.

4. Frisdrank
Wat u drinkt voordat u gaat slapen, is net zo belangrijk als het voedsel dat u consumeert. Cafeïnehoudende dranken maken het moeilijk om te slapen.

Er zijn verschillende redenen waarom frisdrank slecht is voor het lichaam. Zo kunnen frisdranken bijdragen aan gewichtstoename, diabetes veroorzaken en het risico op hartaandoeningen verhogen.

Frisdrank is verantwoordelijk voor verschillende gezondheidsproblemen, maar deze drank kan ook nachtmerries veroorzaken vanwege het suiker- en cafeïnegehalte.

Cafeïne stimuleert direct de hersenen, zelfs tijdens het slapen, wat kan leiden tot onaangename dromen. Wanneer de hersenen moeite hebben om volledig te ontspannen vanwege de inname van cafeïne, kan cafeïne vreemde dromen veroorzaken.

Vier tot acht uur voor het slapengaan cafeïne vermijden kan het risico op nachtmerries verminderen. Als je gevoelig bent voor cafeïne, probeer het dan tot 12 uur voor het slapengaan te vermijden.


5. Chocolade
Volgens onderzoekers in het New Scientist-rapport kan chocolade de slaap verstoren en nachtmerries veroorzaken voor patiënten. Net als frisdrank bevat chocolade cafeïne die voor chocoladeliefhebbers nachtmerries kan veroorzaken. Deze studie toont aan dat meer mannen worden getroffen dan vrouwen, en zelfs degenen met nachtmerries kunnen laten gillen.

Van chocolade is bekend dat het verbindingen bevat die een psychoactief effect hebben op de hersenen die dromen kunnen versterken. Aan de andere kant is aangetoond dat pure chocolade gezonde antioxidanten bevat, maar ook slapeloze nachten verstoort. Zoet voedsel bevat ook theobromine, een alkaloïde die de hartslag verhoogt en je 's nachts wakker houdt.

We weten dat chocolade verslavend en heerlijk is, maar probeer het te eten als een middagsnack in plaats van een middernachtsnack.

6. Frietjes en chips
Vet voedsel zoals frites of chips is slecht voor de gezondheid. Omdat deze snack veel calorieën bevat, waardoor het risico op hart- en vaatziekten toeneemt.

In één onderzoek bleek dat het eten van voedsel zoals chips ervoor zorgde dat de respondenten slaap tekort kwamen en de hele nacht wakker bleven. De resultaten van het onderzoek lieten zien dat een goede nachtrust afhangt van het type en de hoeveelheid geconsumeerd voedsel.

Onderzoek gepubliceerd in Frontiers of Psychology toont aan dat ongeveer 12,5 procent van alle verontrustende dromen wordt veroorzaakt door olieachtig voedsel zoals chips.

Vette snacks kunnen ook ons ​​spijsverteringskanaal verstoren, waardoor we 's nachts moeilijk kunnen slapen. Ons lichaam zal overuren maken om voedsel te verteren wanneer we proberen te slapen.

7. IJs
IJs bevat veel vet en suiker en het lichaam heeft niet genoeg tijd om het allemaal te verbranden als het wordt gegeten voordat het gaat slapen. Koolhydraten pompen ons lichaam eigenlijk vol energie als we proberen te slapen. Dit stuurt gemengde berichten naar de hersenen, wat uiteindelijk resulteert in nachtmerries.

'S Nachts ijs proeven terwijl je tv kijkt, lijkt triviaal, maar we brengen meer schade toe aan ons lichaam dan we ons realiseren. Je kunt niet alleen nachtmerries krijgen, maar al die suiker wordt ook vet als je het eet. Nachtmerries zullen zelfs in het echte leven toenemen.

0 Response to "Deze 7 voedingsmiddelen kunnen uw nachtmerrie blijken te zijn"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel