Dit is het juiste moment voor een dutje

Dit is het juiste moment voor een dutje

Dit is het juiste moment voor een dutje

Volgens gezondheidsgegevens gepubliceerd door de Sleep Foundation werd vermeld dat dutten de alertheid kan herstellen, de prestaties en concentratie kan verbeteren. Wanneer is de beste tijd om een ​​dutje te doen? De meeste mensen kunnen het beste een dutje doen tussen 14.00 en 15.00 uur.

De reden is dat u luncht, zodat uw suiker- en energieniveau van nature afneemt. Je zou kunnen zeggen dat iedereen zijn eigen beste uren slaap heeft. Een van de beste manieren om uw optimale dutjestijd te kiezen, is om deze te baseren op de uren waarop u wakker bent.

Als je 's ochtends om 7:00 uur wakker wordt, is de ideale dutijd om 14:00. Als je gewend bent om 's morgens om zes uur op te staan, moet je rond 13.30 uur een dutje doen. Voor degenen onder u die 's ochtends om 7.30 uur opstaan, is het aan te raden om om 14.30 uur een dutje te doen.

Maximaliseren van de voordelen van Nap
Dutjes zijn echter eenvoudig, maar bieden voordelen voor de gezondheid. Dutjes kunnen de stemming verbeteren, stress verminderen en meer. Naast het juiste moment mag de duur niet buitensporig lang zijn. 20 tot 30 minuten is de aanbevolen duur.

Yue Leng en Kristine Yaffe, hoogleraar psychiatrie aan de University of California, San Francisco, publiceerden een artikel in BMJ's Heart waarin feiten over dutjes werden besproken.

In de studie gebruikten onderzoekers van het Universitair Ziekenhuis van Lausanne in Zwitserland gegevens van 3.462 mensen zonder een voorgeschiedenis van hart- en vaatziekten die deelnamen aan een Zwitserse populatie-gebaseerde studie.

Ze controleerden hoe vaak en hoe lang deelnemers per week een dutje deden en hoe hun hart voelde. In de loop van de volgende 5 jaar registreerden onderzoekers 155 fatale en niet-fatale cardiale gebeurtenissen met betrekking tot de deelnemers.

De resultaten lieten een veel lager risico zien als gevolg van hartaandoeningen bij mensen die een of twee keer per week een dutje deden in vergelijking met mensen die helemaal niet sliepen. De resultaten van de studie toonden ook aan dat er geen verband bestond tussen hoe lang een dutje moest worden gedaan in relatie tot het minimaliseren van het risico op hart- en vaatziekten.

Heeft u een negatieve impact?
Dutjes kunnen ook negatieve effecten hebben op andere slaapperiodes. Lange dutjes of late dutjes gedurende de dag kunnen de duur en kwaliteit van de nachtrust nadelig beïnvloeden. De sleutel is om te proeven en niet te overdrijven.

Als u gezondheidsproblemen heeft die verband houden met slaappatronen, kunt u dit vragen via de Halodoc-applicatie. Artsen die experts zijn in hun vakgebied, zullen proberen de beste oplossing voor u te bieden. Download hiervoor Halodoc eenvoudig via Google Play of de App Store. Via de Contact Doctor-functie kunt u altijd en overal chatten via Video / Voice Call of Chat zonder naar buiten te hoeven gaan.

Onderzoek toont aanzienlijke voordelen van dutten, maar soms zijn er stigma's die verkeerd zijn over het belang van dutten. Dutjes duiden op luiheid, dutjes zijn alleen voor kinderen, zieken en ouderen.

Het wordt tijd dat u een dutje doet als een normaal schema om uw prestaties bij uw activiteiten te verbeteren. Onthoud dat regelmatig genoeg slapen de beste manier is om alert te blijven en de vitaliteit van het lichaam te behouden. Als u zich 's ochtends moe voelt, kan een kort dutje het mentale en fysieke uithoudingsvermogen verhogen.

0 Response to "Dit is het juiste moment voor een dutje"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel